sololja - vad är det egentligen?

2011-05-05 - 16:49:19
Innan jag skriver om något annat, så bad min kompis Malin mig igår att berätta vad sololja är för något.

Sololja är alltså en slags solskyddsfaktor, men tidigare har det inte funnits så många sololja med just solskydd i sig förrän senare år. Om man använder sololja istället för sollotion (vanlig kräm) så sägs det att man blir brunare.

Första gången jag testade sololja, var förra året på Rhodos då min kusin använde sololja. Testade på mina ben, och jädrans vad bruna de blev. Så bruna som mina ben blev då, har de nog aldrig varit. Brukar alltid bli brun på överkroppen och i ansiktet, men aldrig på benen. Så det blev en jämn och fin bränna då jag solade med sololja på benen i fjol.

Så i år har jag tänkt att köpa egen sololja. MEN då ska jag använda sololja med solskyddsfaktor.

Och för guds skull, använd solkräm/sololjor med skydd! Var rädd om din hud.



Om du är osäker på vad du ska köpa för märke, så fråga de i butiken vad de rekommenderar. Det hade jag tänkt göra.

Men några jag har hört ska ha bra sololjor med skydd är Hawaiian Tropic och L'oreal. Och detta brukar ju finnas på Kicks, Åhléns och liknande affärer (:
Postat av: Tina

nja håller mig nog till vanligt solkräm :P

2011-05-09 - 14:50:48
URL: http://tinajuwel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0