stå för den du är och låt inte någon annan påverka dig negativt!

2011-05-02 - 18:27:29
En del av att blogga är att man får kommentarer på inlägg som man skriver, bilder som man lägger ut på sig själv eller något annat. Och oftast så får de flesta som bloggar positiva kommentarer som verkligen får en att bli glad, positiv och pushad till att fortsätta blogga, fota, sjunga m.m.

Nästan varje fotoinlägg jag gör får jag positiva kommentarer som :
"Du är duktig på att fotografera! (:"
"Fina bilder!"
"Gillar den bilden, jättefin!"
"Du är grym!"
Och liknande.

Och det är något som gör att jag blir väldigt glad och väldigt inspirerad till att fortsätta med det jag gör.

Även om det är väldigt sällsynt att jag får anonyma kommentarer som är dryga eller elaka så kommer de någon gång om år ändå. Det hör liksom till.

MEN jag har lärt mig att inte ta åt mig av kränkningar, personangrepp, elaka eller allmänt dryga kommentarer från dessa.

Det här råkar nog de flesta ut för någon gång och de här elaka kommentarerna beror främst på avundsjuka och gör de inte det så beror det helt enkelt på en annan osäkerhet. För en person som sitter och skriver såna här elaka saker (vad det nu än gäller) kan inte må bra själv och därför måste de av någon anledning klanka ner på någon annan.

SLUTSATS:
Stå för den du är, var nöjd med dig själv och vad du presterar. Låt ingen människa som inte känner dig påverka dig negativt med elaka kommentarer om hur ful, fet, äcklig eller spinkig du är. Du är vacker precis som du är - för du är unik. Så ta inte åt dig av sån elak skit, rent ut sagt.

Ta istället åt dig av all positiv respons du får, oavsett vad det än är, oavsett hur stort eller litet det än är - ta åt dig av alla positiva kommentarer du någonsin får, så ska du se att allt löser sig till slut (:


Bild från Google!
Visa fulltoBild från Google!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0