varför går alla pengar åt till onödiga saker?

2011-05-04 - 19:56:43
Det känns ärligt talat som att alla mina pengar går åt till massa onödiga saker.

Vet faktiskt inte varför. Men har nästan aldrig pengar över någon månad. Har pengar över sen i april. Typ första gången på aslänge som jag har pengar över efter en månad.

Jag får ju 800 av mitt studiebidrag, var så när jag fick barnbidrag också. Av den anledningen att mamma inte tycker att jag ska ha hela studiebidraget, för att jag antagligen kommer lägga det på massa onödigt, OCH för att hon lägger undan resten, som jag får när jag blir 18 - det är i alla fall så det är sagt.

Denna månaden går 300 åt till mitt busskort, 300 till en ny navelpiercing som jag ska köpa innan vi åker, och då har jag 200 kvar, som måste gå till present till Lollo.

Nästa månad är det samma veva, betala 300 för busskortet, sen tänkte jag förnya mitt årskort - som går på 600?

I juli får jag väl inte ens några pengar? Måste dock betala busskortet anyways.

Och i augusti jobbar jag och fyller år. Jobbet får jag 3500 för och tänkte köpa ett makroobjektiv för de, hoppas på att jag får ett batterigrepp av mamma och pappa när jag fyller år. Och får några riksdaler av övrig släkt som jag kan lägga undan till en ny mobil i kanske .. september/oktober.

Det är såhär jag gör varje månad. Sitter och räknar så att jag har pengar så att det räcker varje månad för att jag inte ska gå back - för det vill man ju inte!



Nu blev det ett långt inlägg om min ekonomi, men sånt är livet ;)
Något som dock är bra med mig är att jag har en översikt för vad pengarna ska gå till varje månad, vad jag själv prioriterar och vad jag behöver lägga mina pengar på. Det är bra att kunna göra det (:
Tycker i alla fall jag....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0